Ľubica
Kvalitná hlina, nazývaná aj džbankárske zlato, bola základným materiálom keramikov na prácu. Nemala byť ani príliš mastná, ani priveľmi suchá, ale ani mokrá. Väčšina džbankárskych výrobkov sa vytáča na kruhu voľnou rukou, pri výrobe niektorých sa uplatňujú aj sadrové formy. Ľubica Poncik siahla po inšpirácii z minulosti, no dotyky štetcov starých majstrov možno nájsť na odeve, ktorý zámerne odhaľuje habánske motívy a symboly.
tunikové šaty s autorskou potlačou habánskeho motívu – krajčírsky cech
materiál: umelý hodváb / technika: sublimačná tlač, bezodpadový strih, šitie
Na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave absolvovala odbor úžitkové umenie so špecializáciou na textil. Svojou tvorbou sa hlási k tradíciám predovšetkým z oblasti ľudovej výšivky a habánskej fajansy. Využíva moderné technológie, čím jej modely získavajú súčasný až nadčasový výraz. Na odevy aktuálnych strihov aplikuje formou sublimačnej a digitálnej potlače tradičné dekoratívne motívy, najmä určité regionálny typy plnej a plastickej výšivky. Pri výrobe využíva tiež tradičné textilné techniky, ako napríklad háčkovanie, paličkovanie či pletenie. Základom autorskej kolekcie odevov a šperkov (vytvorených v spolupráci s keramikárkou Vierou Joštovou Igriciovou) Haban Touch sú motívy z habánskej keramiky 17. – 19. storočia. Tradičné motívy kvetov, zvierat a rôznych remeselných atribútov v charakteristicky bohatej farebnosti sú autorsky upravené v grafickom programe a následne prenesené na látky z bavlny, ale najmä z umelého a prírodného hodvábu. Zdobenie využíva kombináciu dvoch techník potlače a plisovania. Takto vytvorené „3D“ efekty dezénov vyniknú najmä pri pohybe, resp. pri samotnom nosení. Keramické šperky sú vyrobené technikou odlievania do sadrových foriem. Stuhy použité na ich uchytenie pochádzajú zo zvyškov látok z výroby kolekcie. Bezodpadovosť je umocnená aj strihom niektorých modelov, ktorý umožňuje využiť celý vzor potlače.