Henrieta
Šindliarstvo je na Slovensku doložené už v 16. storočí, keď sa spomína vývoz šindľov mimo nášho územia. Zhotovený štiepaním dreva po letokruhoch mal šindeľ vysokú trvácnosť a charakteristické pokrytie striech týmto materiálom dlhé roky zdobilo našu krajinu. Podobnú plastickú a dynamickú štruktúru v textile vytvorila Henrieta Tholt, s ľahkosťou ňou pokrývajúc časti svojich odevov a doplnkov.
ozdoba na hlavu – čepiec
materiál: tyl, plast / technika: šitie, perforovanie
vesta
materiál: hodváb, bavlna, saténové stuhy / technika: šitie, skladanie
nohavice so štruktúrou
materiál: hodváb, bavlna, saténové stuhy / technika: šitie, skladanie
Absolvovala Ateliér textilnej tvorby v priestore na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave. Pri svojej tvorbe sa často inšpiruje tradičnou výtvarnou kultúrou, konkrétne výšivkami, dekoratívnymi motívmi, priestorovo cituje prvky vidieckej architektúry či vrchárskeho prostredia. S textilom však narába experimentálne a kreatívne, prekračujúc tradičné hranice remesla a jeho utilitárnej funkcie smerom k umeleckým vyjadreniam.
Jej kolekcia Rural monochrome vzdáva hold dobovej ľudovej architektúre. Realizáciu predchádzalo skúmanie dobovej vidieckej architektúry, využitých materiálov a ich vlastností, tvarov, farebnosti, no najmä štruktúry. Tá je zo subjektívneho hľadiska autorky najvýraznejšia práve na tradičných príbytkoch so sedlovou strechou. Drevený šindeľ pod vplyvom zmien počasia pracoval, čo často vyústilo do zosúvania jednotlivých šindľov. Tento jav vytvoril jedinečný štrukturálny prvok, ktorý autorka zaznamenáva a pretvára v súčasných textilných materiáloch. Kolekcia pozostáva z troch odevov, pričom je kombinovateľná s predošlými autorkinými sériami čepcov Status alebo šperkov Iná/tradičná. Monochromatická farebnosť dáva vyznieť vlastnostiam zvoleného materiálu. Henrieta Tholt pracuje s ručným plisovaním textilu, ktorý rytmicky vrství a kombinuje s podkladovým materiálom.